cikolata00
30.06.2007, 10:37
Yapılan yeni bir araştırmaya göre, okul öncsi çocukların öğün aralarında ve uyumadan önce şekerli içecekler içmesi, şişmanlamalarına neden oluyor.Kanadalı araştırmacıların yürüttüğü çalışmada, yaşları 2 ile 4 arasında değişen çocukların, meyve suyu ve gazoz gibi şekerli içecekleri düzenli olarak tüketmeleri halinde, aşırı kilolu olma risklerinin diğer çocuklara göre iki kat fazla olduğu belirlendi.Ottawa Üniversitesi epidemiyoloji bölümünde profesör Lise Dubois açıklıyor: “Bu konudaki çalışmaların daha çok yetişkinlerle ilgili olduğunu görüyoruz, okul öncesi çocukları kapsayan çok fazla araştırma mevcut değil. Ayrıca okul öncesi çocuklar bu içecekleri markete giderek kendileri alamazlar, yani bu içecekleri eve ebeveynler getiriyor ve çocuklarına veriyorlar.”Şekerli içeceklerin tüketiminde annenin eğitim düzeyi ve yaşı ve ailenin gelir düzeyi gibi sosyoekonomik faktörler de rol oynuyor. Örneğin, düzenli olarak bu içecekleri tüketen gelir düzeyi düşük bir ailenin çocuğu 4 yaşına geldiğinde, gelir düzeyi iyi bir ailenin çocuğuna göre aşırı kilolu olma ihtimali çok daha yüksek.Ancak, bir çocuğun yemek zamanında içtiği şekerli içeceklerin aşırı kilolu olma riskini artırmadığı belirtiliyor.Harvard Toplum Sağlığı Okulu’ndan Dr. Y. Claire Wang açıklıyor: “Yapılan bu çalışmada elde edilen bilimsel veriler, şekerli içeceklerin çocukluk obezitesine neden olduğunu kanıtlıyor.”Bu bilgiler ışığında, Wang, çocukların bol bol su ve şekersiz içecekleri tüketmelerini öneriyor. Wang, bu içeceklerin şekersiz çay, yağsız veya az yağlı süt, ve sulandırılmış %100 meyve suyu olabileceğini belirtiyor.Dubois, atıştırmalık olarak meyve veya yoğurtun da alternatifler arasında yer aldığını belirtiyor. Yapılan çalışmada, yemeklerle beraber alınan şekerli içeeklerin aşırı kiloya neden olmadığı açıklansa da, Dubois, bu içecekleri kalorili olmaları ve hiçbir besleyici değerlerinin olmaması nedeniyle kesinlikle önermiyor.