jasmin
24.12.2007, 04:44
Beyin
ve retina gelişimi için gerekli olan Omega 3'ün anne sütündeki
miktarının artması için anneler, beslenmelerine özen göstermeliler. Ege
Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
ile Manisa Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve
Hastalıkları Kliniği, Celal Bayar Üniversitesi Aksihar Meslek
Yüksekokulu tarafından gerçekleştirilen, 'İzmir ve Manisa'da 2 ayrı
yerleşim yerinde anne sütünde yağ asitlerinin dağılımı' konulu
araştırma, annelerin sütlerinin omega 3 yağ asidi yönünden de iyi
durumda olduğunu ortaya çıkardı. Anne sütü en uygun besinAraştırmanın
İzmir ve Manisa'da iki ayrı yerleşim yerinde 92 anne-bebek çifti
üzerinde gerçekleştirildiğini kaydeden Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Sosyal Pediatri Bilim Dalı Başkanı Prof.
Dr. Sadık Akşit, "Anne sütü bebek için en uygun besin olup, anne
sütündeki yağlar temel enerji ve vitamin kaynağıdır. Ayrıca Omega 3
yönünden de çok zengindir. Omega 3 beyin ve retina gelişiminde
gereklidir" dedi. Çalışmanın
anne sütündeki yağ asitlerinin dağılımını ve bunu etkileyen faktörleri
saptamak amacıyla gerçekleştirildiğini kaydeden Prof. Dr. Akşit,
"Araştırma grubunu oluşturan anneler 20-40 yaş arasında olup, çoğul
doğum yapmamış ve kronik hastalığı olmayan bireylerdir. Bebekler ise
zamanında doğmuş, sadece anne sütü ile beslenen, 60-90 günlük bebekler
arasından seçilmiştir" diye konuştu. Hergün en az bir yumurtaAraştırma
kapsamında antioksidan içeren tüplere 5 ml anne sütü ve yine annelerden
3 ml kan örneğinin alındığını açıklayan Prof. Dr. Akşit, "Yapılan
çalışmada annelerin beslenme alışkanlıkları gözönüne alındığında
annelerin haftada 2- 4 gün et, haftada 1 ve yine haftada 2- 4 gün
balık, hergün en az bir yumurta, hergün birkaç defa süt ve süt ürünleri
tükettikleri görülmüştür. Annenin diyetinin anne sütündeki yağ
asitlerini olumlu etkilediği görülmektedir" dedi. Prof.
Dr. Akşit, özellikle beyin ve retina gelişimi açısından çok önemli olan
omega 3 yağ asitlerinin annelerin sütlerinde oldukça iyi düzeyde
olduğunu söyledi.
ve retina gelişimi için gerekli olan Omega 3'ün anne sütündeki
miktarının artması için anneler, beslenmelerine özen göstermeliler. Ege
Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
ile Manisa Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve
Hastalıkları Kliniği, Celal Bayar Üniversitesi Aksihar Meslek
Yüksekokulu tarafından gerçekleştirilen, 'İzmir ve Manisa'da 2 ayrı
yerleşim yerinde anne sütünde yağ asitlerinin dağılımı' konulu
araştırma, annelerin sütlerinin omega 3 yağ asidi yönünden de iyi
durumda olduğunu ortaya çıkardı. Anne sütü en uygun besinAraştırmanın
İzmir ve Manisa'da iki ayrı yerleşim yerinde 92 anne-bebek çifti
üzerinde gerçekleştirildiğini kaydeden Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Sosyal Pediatri Bilim Dalı Başkanı Prof.
Dr. Sadık Akşit, "Anne sütü bebek için en uygun besin olup, anne
sütündeki yağlar temel enerji ve vitamin kaynağıdır. Ayrıca Omega 3
yönünden de çok zengindir. Omega 3 beyin ve retina gelişiminde
gereklidir" dedi. Çalışmanın
anne sütündeki yağ asitlerinin dağılımını ve bunu etkileyen faktörleri
saptamak amacıyla gerçekleştirildiğini kaydeden Prof. Dr. Akşit,
"Araştırma grubunu oluşturan anneler 20-40 yaş arasında olup, çoğul
doğum yapmamış ve kronik hastalığı olmayan bireylerdir. Bebekler ise
zamanında doğmuş, sadece anne sütü ile beslenen, 60-90 günlük bebekler
arasından seçilmiştir" diye konuştu. Hergün en az bir yumurtaAraştırma
kapsamında antioksidan içeren tüplere 5 ml anne sütü ve yine annelerden
3 ml kan örneğinin alındığını açıklayan Prof. Dr. Akşit, "Yapılan
çalışmada annelerin beslenme alışkanlıkları gözönüne alındığında
annelerin haftada 2- 4 gün et, haftada 1 ve yine haftada 2- 4 gün
balık, hergün en az bir yumurta, hergün birkaç defa süt ve süt ürünleri
tükettikleri görülmüştür. Annenin diyetinin anne sütündeki yağ
asitlerini olumlu etkilediği görülmektedir" dedi. Prof.
Dr. Akşit, özellikle beyin ve retina gelişimi açısından çok önemli olan
omega 3 yağ asitlerinin annelerin sütlerinde oldukça iyi düzeyde
olduğunu söyledi.